Powered By Blogger

Mawar Berduri Itukan Aku?.........

Dalam hati yang tiada seorangpun mengerti.....
ku ukir bait2x kata cinta untuknya.............
kuingin menyemainya menjadi tali yang kuat
tali kasih antara aku dengan nya.........
Tapi, kiranya tak dapat kumenghindar darinya
yang kusebut "emosi"
Tapi, pantaskah alasan ini ku jadikan pembelaku dihadapannya?
Ah,,, telah lama aku menduga-duga
aku tiada mengerti apa yang ada didalam hatinya
Tapi, memang akulah yang salah
akulah yang telah memberikan kesempatan tikaman itu
untuk menikam diriku sendiri........

Aku mengenalnya dengan segala nafsu keceriaan
Kedukaan yang ada didalam hatiku
yang telah setia bergelanyut dalam kehidupanku
tiada pernah menjadikan aku surut dalam melangkah........
dengan segenap jiwa, aku hembuskan doa-doa untuk nya......
berharap Tuhan yang akan membimbingnya
Memberi hidayah serta rahmat kepada keluarga dan orang-orang terkasihnya
Dan aku, disini hanya ingin mencintainya dengan sepenuh hati
mengulurkan jabatan sebagai uluran cinta
Cinta yang terpercik dari hatiku untuknya......

Indah nian bunga-bunga ditaman hatiku
tapi, taukah kau?
ternyata bunga-bunga itu adalah sejenis mawar yang berduri
bila tiada berhati-hati akan tertusuk dan terlukai
dan dia yang termasuk itu.......
dia yang telah melukaimu dengan duri mawarnya
hingga kau datang padaku mencari penawarnya
namun aku yang tertusuk oleh duri mawar dia yang melukaimu,
kau dan aku telah tersakiti dengan duri mawar nya.....
bisakah kau balut lukaku kasih
dalam keadaan kau yang terluka pula? Tanyaku didalam hati
tapi, lidah ini terasa kelu untuk mengucapkan
Hanya ingin berucap aku rindukan kamu......
Bolehkah aku merindukanmu kasihku?
Walau aku telah terlukai oleh durimu
namun aku hanya ingin membalut lukamu....
tak apa duri yang melukaiku,ku tak peduli.....
yang ku pedulikan kau yang terlukai durinya,
aku ingin mencabut duri itu, namun mengapa?
kau tak memberi aku kesempatan untuk menyembuhkan nya
malah kau lari dan menusukan duri itu padaku......
terasa sakit tak terobati.....

Ya Allah... Jagalah dia, lindungi dia, perkuatkan imannya
Ya Allah... Ampuni hamba yang telah menoreh setitik luka dihatinya
sungguh hamba tak tau bagaimana menyampaikan rasa cinta ini,
sedangkan dihatinya telah tertoreh racun
yang telah kuhadiahkan tanpa sengaja padanya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar